Het is mogelijk om een beoordeling te geven over de dienstverlening bij locaties door de opdrachtgevers: Huismeesters, wijkbeheerders, conciërges, enz. Deze professionele beoordeling bestaat uit een maandelijks terugkerend meetmoment. Nadat er een beoordeling is gegeven over de dienstverleners kunnen er ook individuele ratings worden gegeven op complex niveau. Hiermee kun je afwijkingen of uitschieters vastleggen. Deze twee beoordelingsmogelijkheden worden nader toegelicht via de stappen hieronder.
Beoordeel de dienstverlener/ leverancier
Let op, hiervoor heb je een ‘Klant‘ gebruikersrol nodig. Je kunt per dienstverlener een globale beoordeling registreren. Er is ook een manier om meerdere dienstverleners te beoordelen. Scrol hiervoor door naar onder.
Stap 1: Globale beoordeling bij 1 dienstverlener
Je kunt alleen een globale beoordeling geven over alle locaties die je als ‘favoriet’ hebt ingesteld (Klik hier voor uitleg). Hierdoor wordt automatisch een eerlijke weging gecreëerd. Ga naar de ‘Mijn locatie‘ pagina in de omgeving van de dienstverlener die je een beoordeling wilt geven. In de meeste gevallen krijg je via een automatische pop-up het beoordelingsscherm te zien. Krijg je geen pop-up scherm, klik dan op de groene knop ‘Globale beoordeling maand ….’ vergelijkbaar als hieronder.
Door de blauwe balkjes naar links of rechts te schuiven kun je aangeven hoe tevreden je bent over de onderdelen Service, Personeel en Communicatie van de dienstverlener.
TIP! Wil je het beoordelingsscherm als een automatisch maandelijkse pop-up aan- of uitzetten? Dit kunt je doen onderaan het beoordelingsscherm via “Mij niet meer vragen voor een beoordeling”.
Je kunt elk moment van de maand een nieuwe globale beoordeling geven over de dienstverlener. Je vorige beoordeling wordt hiermee wel overschreven door de nieuwe. Kortom, elke maand heeft uiteindelijk 1 globale beoordeling resultaat per dienstverlener.
Stap 1: Globale beoordeling bij meerdere dienstverleners
Je kunt alleen een globale beoordeling geven over alle locaties die je als ‘favoriet’ hebt ingesteld (Klik hier voor uitleg). Hierdoor wordt automatisch een eerlijke weging gecreëerd. Heb je ‘favorieten’ locaties verspreid over meerdere dienstverleners? Zet dan je dienstverlener overzicht op ‘Alle bedrijven’ of ‘Favorieten’ (Klik hier en zie stap 1 voor uitleg). Ga vervolgens naar de ‘Mijn locatie‘ pagina. In de meeste gevallen krijg je via een automatische pop-up het beoordelingsscherm te zien. Krijg je geen pop-up scherm, klik dan op de groene knop ‘Globale beoordeling maand ….’ vergelijkbaar als hieronder.
Door de blauwe balkjes naar links of rechts te schuiven kun je aangeven hoe tevreden je bent over de onderdelen Service, Personeel en Communicatie van de dienstverleners.
Je kunt elk moment van de maand een nieuwe globale beoordeling geven over de dienstverleners. Je vorige beoordeling wordt hiermee wel overschreven door de nieuwe. Kortom, elke maand heeft uiteindelijk 1 globale beoordeling resultaat per dienstverlener.
Stap 2: Individuele rating
Let op: Om een individuele rating te kunnen geven moet je eerst een globale beoordeling hebben gegeven (Zie stap 1 hierboven).
Ga naar ‘Mijn locatie‘ pagina van een dienstverlener. Klik vervolgens op de blauwe knop ‘Kies kolommen‘ en zet de kolom ‘Rating‘ aan. De rating kolom verschijnt nu in je overzicht, op een vergelijkbare manier als hieronder.
- Rating updaten: Klik op deze knop om je rating van dezelfde maand te wijzigen naar een nieuw cijfer. Je vorige rating wordt hiermee overschreven door de nieuwe.
- Geef individuele rating: Hier zie je je rating van een vorige maand (of langer geleden). Klik op deze blauwe knop om een nieuwe rating te geven voor deze maand. De rating van vorige maand (of langer) blijft bewaard.
- Geef eerste individuele rating: Deze heb je nog nooit een rating gegeven. Klik op deze groene knop om je eerste individuele rating te geven.
0 reacties