Wat wordt er bedoeld met gebruikersrol?

Bij het aanmaken van gebruikers kunnen er verschillende levels gegeven worden aan de gebruiker. Dankzij de levels krijgt elk type gebruiker alleen functionaliteiten te zien die voor hem/haar relevant zijn. De verschillende levels zijn: Klant, Contactpersoon, Uitvoerder en Beheer. 

 

Verschillende gebruikersrollen

Hieronder worden de verschillende gebruikersrollen uitgelegd.

klant

Een persoon met de rol klant heeft toegang tot alle locaties van de gekoppelde klant. Een klant account wordt door een schoonmaakbedrijf aangemaakt voor een persoon die werkzaam is voor de klant, of handelt in het belang van de klant.

Praktijkvoorbeelden van klanten zijn:

  • Medewerker van een organisatie die het schoonmaakbedrijf heeft aangemerkt als klant
  • Wijkbeheerders
  • Lid van de supportafdeling van een wooncorporatie
  • Een VvE die direct uw opdrachtgever is

Klant account aanmaken?

Contactpersoon

Een contactpersoon is een individu die inzicht heeft in enkele locaties. Het schoonmaakbedrijf kan een contactpersoon inzicht geven in locaties van verschillende klanten.

Praktijkvoorbeelden van contactpersonen zijn:

  • Een persoon die niet werkzaam is voor een organisatie
  • Een bewoner die verantwoordelijkheid neemt voor verschillende locaties binnen uw bestand
  • Een VvE beheerder die enkele locaties voor uw klanten verzorgd

Contactpersoon account aanmaken?

Uitvoerder

Een uitvoerder heeft de mogelijkheid om binnen het schoonmaakbedrijf taken te voltooien.

Praktijkvoorbeelden van uitvoerders zijn:

  • Een persoon werkzaam in het schoonmaakbedrijf die uitvoerend werk verricht
  • Een persoon met leidinggevende functie, die voornamelijk bezig is op de werkvloer
  • Een persoon die uitvoerend werk verricht, incidenteel werk kan inschieten en via tickets kan communiceren met klanten
  • Een ingehuurd speciaal reinigingsbedrijf die als onderaannemer inzet op specialistisch werk zoals glasbewassing, hogedruk reiniging enz.

Uitvoerder account aanmaken?

Beheerder

Een beheerder heeft alle rechten binnen het schoonmaakbedrijf.

Praktijkvoorbeelden van beheerders zijn:

  • Een persoon werkzaam in het schoonmaakbedrijf die administratieve werkzaamheden verricht
  • Een persoon werkzaam in het schoonmaakbedrijf die zich voornamelijk bezighoudt met klantcontact
  • Een adviserende partij, of consultant die helpt met bedrijfsvoering

Beheer account aanmaken?

Gebouwgebruikers

Gebouw gebruikers zijn iedereen die via een digitale sleutel (Toegangscode) inlogt op het portal. Zij worden ook wel de eindgebruikers genoemd.

Praktijkvoorbeelden van gebouw gebruikers:

  • Bewoners van complexen
  • Kantoormedewerkers
  • Horecapersoneel
  • Reizigers
  • Bezoekers van object

Gebouwgebruikers informeren met een digitale sleutel?

 

Dit vind je misschien ook leuk …

1 Reactie

  1. Maria ten Hoeve

    Bedankt voor deze heldere informatie. Goed om te zien wie de verschillende klanten kunnen zijn. Fijn om schoon te maken voor een grote organisatie, zoals VvE, dan heb je vaak een vaste klant te pakken.

    Antwoord

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Translate »