Rollen toevoegen in TranspaClean (Klant, Contactpersoon, Uitvoerder, Beheerder)
Informatie over gebouwgebruikers
Welkom bij TranspaClean! In dit artikel leggen we uit hoe je Gebruikers, en Rollen moet toevoegen.
Stap 1 Gebruikers toevoegen
Voeg een klant toe door op het tabje “Klant” te klikken, klik vervolgens op het knopje “+ KLANT TOEVOEGEN”, voer hier vervolgens de gegevens in van uw klant, wanneer je dit hebt gedaan klik je op + TOEVOEGEN
Hier vind je extra informatie over het toevoegen van een klant, door middel van een stappenplan. Deze onderwerpen komen aanbod in het stappenplan:
Hoe voeg ik een gebruiker toe?
Gebruiker aanmaken
Gebruiker toegevoegd
1 – Hoe voeg ik een gebruiker toe?
Voeg een gebruiker toe door op het tabje “Gebruikers” in het navigatie menu te klikken (Zie stap 1). Vervolgens klik je bovenin op +GEBRUIKER TOEVOEGEN om een gebruiker toe te voegen. (Zie stap 2)
2 – Gebruiker aanmaken
Hier kun je een gebruiker aanmaken en een rol kiezen voor de gebruiker je kunt kiezen uit; Klant, Contactpersoon, Uitvoerder & Beheer. Als je een uitvoerder account wilt aanmaken raden wij aan om te kijken bij Stap 2 – Uitvoerders Account Aanmaken,
3 – Gebruiker toegevoegd
Als je de gebruiker hebt toegevoegd, krijg je een pop-up met “Bewerken” & “Terug naar overzicht“. Als je op Verder met bewerken klikt kan je de gebruiker gegevens aanpassen, zoals het wachtwoord email. en nog vele andere opties, wij raden het aan om nieuwe gebruikers een welkomst e-mail te sturen. Wil je de gebruiker gegevens nog aanpassen maar ben je terug naar het overzicht gegaan? Klik dan op het potloodje onder het kopje bewerken.
Gebruikersrol Klant
Een klantgebruiker heeft toegang tot alle locaties van de gekoppelde klant. Dit account is bedoeld voor iemand die voor de klant werkt of in diens belang handelt. De klant moet eerst aangemaakt worden voordat een gebruiker gekoppeld kan worden.
Voorbeelden van klanten:
Medewerker van een organisatie die als klant is aangemerkt
Een persoon met de rol klant heeft toegang tot alle locaties van de gekoppelde klant. Een klant account wordt door een schoonmaakbedrijf aangemaakt voor een persoon die werkzaam is voor de klant, of handelt in het belang van de klant.
Praktijkvoorbeelden van klanten zijn:
Medewerker van een organisatie die het schoonmaakbedrijf heeft aangemerkt als klant
Wijkbeheerders
Lid van de supportafdeling van een wooncorporatie
Een VvE die direct uw opdrachtgever is
Bekijk onderstaande video of stappenplan voor meer informatie over de gebruikersrol: Klant.
1 – Klant toevoegen
Als eerst klik je op “Gebruikers”, in het navigatie menu. Klik daarna op + GEBRUIKER TOEVOEGEN, (Zie stap 1 & 2). Nadat je dit hebt gedaan selecteer je de optie “Welke rol heeft deze gebruiker?” en kies je voor Klant (Zie stap 3), vul daarna de gegevens in van de klant en klik dan op + Gebruiker toevoegen.
2 – Klant toegevoegd
Nu je een klant hebt toegevoegd, zijn er nog enkele belangrijke instellingen die je vooraf kunt instellen. Dit zorgt voor een overzichtelijke en gebruiksvriendelijke start voor de klant. Denk bijvoorbeeld aan het instellen van favoriete locaties en e-mailnotificaties.
Wil je precies weten hoe je dit doet? kijk dan naar het kopje hieronder genaamd: “Gebruikersrol: Klant instellingen“
3 – Zo, de klant is toegevoegd… Wat nu?
Als je de klant hebt toegevoegd kom je op een bewerk scherm, hier kan je diverse aanpassingen maken aan het account. Wij raden aan om elke nieuwe aangemaakte klanten rol een welkomst e-mail te sturen dit doe je door middel van de actie knoppen rechts: Klik nadat je een Klant rol hebt aangemaakt op: Stuur welkomst e-mail.
Ontzorging van jouw opdrachtgever vindt TranspaClean ontzettend belangrijk (Klik voor meer hierover). Klant gebruikers kunnen zelf hun account instellingen naar eigen voorkeur aanpassen. Je kunt klant gebruikers ook een beetje op weg te helpen door alvast het e.e.a. per gebruiker goed te zetten. Je kunt bijvoorbeeld alvast de favorieten locaties instellen. Wanneer een klant gebruiker vervolgens voor het eerst de applicatie opent dan ziet diegene direct een overzicht van zijn/haar eigen locatie(s). Kleine moeite en een mooie binnenkomer!
Ga naar de ‘Gebruikers overzicht‘ pagina. Zet de kolom ‘Notificaties‘ aan via de blauwe knop ‘Kies kolommen‘. Klik vervolgens op de knop ‘Bewerken’ bij de klant gebruiker waarvan je de favorieten en e-mail notificaties wilt instellen.
2 – Favorieten locaties instellen
Markeer de boxjes van de locaties in de kolom met het sterretje.
Vergeet niet op de groene knop ‘Instellingen opslaan‘ te klikken als je klaar bent.
3 – E-mail notificaties instellen
Markeer de boxjes van de locaties en soort notificaties die je wilt instellen. Klik op (i) voor meer info over de notificatie, of klik hier voor uitgebreide uitleg. Zie hieronder een screenshot van de meest gebruikte e-mail notificatie instellingen voor klant gebruikers:
Vergeet niet op de groene knop ‘Instellingen opslaan‘ te klikken als je klaar bent.
4 – Welkomst e-mail versturen
Tevreden met de instellingen van een gebruiker? Dan kun je nu een welkomst e-mail versturen.
Ga terug naar de ‘gebruikersoverzicht‘ pagina en zet de kolom ‘Aangemeld‘ aan. Druk op de groene knop ‘Uitnodigen‘ om de welkomst e-mail te versturen.
De aanmelding link in de e-mail blijft 4 dagen geldig. Mocht deze zijn verlopen dan kun je een nieuwe uitnodiging sturen via de knop ‘Verstuurd‘. Als de gebruiker zich succesvol heeft aangemeld dan zie je ‘Ja’ in de kolom staan.
Is de gebruiker zijn/haar wachtwoord vergeten? Ook dit kun je voor de persoon regelen. Ga naar het gebruiker bewerk scherm (Blauwe knop met het witte potloodje), Klik vervolgens op de witte knop ‘Stuur welkomst e-mail (opnieuw)‘. Er wordt een nieuwe link gestuurd waarmee de gebruiker zijn/haar wachtwoord kan instellen.
Gebruikersrol: Contactpersoon
Een contactpersoon is een individu die inzicht heeft in enkele locaties. U kunt een contactpersoon inzicht geven in locaties van verschillende klanten.
Praktijkvoorbeelden van contactpersonen zijn:
Een persoon die niet werkzaam is voor een organisatie
Een bewoner die verantwoordelijkheid neemt voor verschillende locaties binnen uw bestand
Een VvE beheerder die enkele locaties voor uw klanten verzorgd
Een contactpersoon is een individu die inzicht heeft in enkele locaties. Het schoonmaakbedrijf kan een contactpersoon inzicht geven in locaties van verschillende klanten.
Praktijkvoorbeelden van contactpersonen zijn:
Een persoon die niet werkzaam is voor een organisatie
Een bewoner die verantwoordelijkheid neemt voor verschillende locaties binnen uw bestand
Een VvE beheerder die enkele locaties voor uw klanten verzorgd
Let op, haal de functie van een contactpersoon en klant niet door elkaar. Klik hier voor uitleg wat het verschil is tussen de twee gebruikersrollen.
Voordat je een contactpersoon account hebt aangemaakt dien je ‘Basis invoer‘ onderdelen aan te maken: Klant, Locatie en Rooster om deze aan het contactpersoon account te koppelen. Heb je dit al gedaan? Dan kan je uiteraard verder met het aanmaken van een contactpersoon account. In onderstaande video wordt uitgelegd hoe je dit kunt doen.
Bekijk onderstaande video of stappenplan voor meer informatie over de gebruikersrol: Contactpersoon.
1 – Contactpersoon toevoegen
Als eerst klik op “Gebruikers”, in het navigatie menu. Klik daarna op + GEBRUIKER TOEVOEGEN, (Zie stap 1 & 2). Nadat je dit hebt gedaan selecteer je de optie “Welke rol heeft deze gebruiker?” en kies je voor Contactpersoon (Zie stap 3), vul daarna de gegevens in van de klant en klik dan op + Gebruiker toevoegen.
2 – Contactpersoon toegevoegd
Als je de contactpersoon hebt toegevoegd kom je op een bewerk scherm, hier kan je diverse aanpassingen maken aan een account. Wij raden aan om elke nieuwe aangemaakte rol een welkomst e-mail te sturen dit doe je door middel van de actie knoppen rechts: Klik nadat je een Contactpersoon rol hebt aangemaakt op: Stuur welkomst e-mail.
3 – Zo, de contactpersoon is toegevoegd… Wat nu?
Als je de contactpersoon hebt toegevoegd, heb je de mogelijkheid om het contactpersoon te koppelen aan een locatie of nog veel meer mogelijkheden. Bekijk deze video voor meer informatie
Gebruikersrol: Uitvoerder
Een uitvoerder heeft de mogelijkheid om binnen uw bedrijf taken te voltooien.
Praktijkvoorbeelden van uitvoerders zijn:
Een persoon werkzaam in uw bedrijf die uitvoerend werk verricht
Een persoon met leidinggevende functie, die voornamelijk bezig is op de werkvloer
Een persoon die uitvoerend werk verricht, incidenteel werk kan inschieten en via tickets kan communiceren met klanten
Een door u ingehuurd speciaal reinigingsbedrijf die u als onderaannemer inzet op specialistisch werk zoals glasbewassing, hogedrukreiniging enz.
Een uitvoerder heeft de mogelijkheid om binnen het schoonmaakbedrijf taken te voltooien.
Praktijkvoorbeelden van uitvoerders zijn:
Een persoon werkzaam in het schoonmaakbedrijf die uitvoerend werk verricht
Een persoon met leidinggevende functie, die voornamelijk bezig is op de werkvloer
Een persoon die uitvoerend werk verricht, incidenteel werk kan inschieten en via tickets kan communiceren met klanten
Een ingehuurd speciaal reinigingsbedrijf die als onderaannemer inzet op specialistisch werk zoals glasbewassing, hogedruk reiniging enz.
Bekijk onderstaande video of stappenplan voor meer informatie over de gebruikersrol: Uitvoerder.
1 – Uitvoerder toevoegen
Als eerst klik je op “Gebruikers”, in het navigatie menu. Klik daarna op + GEBRUIKER TOEVOEGEN, (Zie stap 1 & 2). Nadat je dit hebt gedaan selecteer je de optie “Welke rol heeft deze gebruiker?” en kies je voor Uitvoerder, vul daarna de gegevens in van de Uitvoerder en klik dan op + Gebruiker toevoegen.
2 – Uitvoerder toegevoegd
Als je de klant hebt toegevoegd kom je op een bewerk scherm, hier kan je diverse aanpassingen maken aan het account. Wij raden aan om elke nieuwe aangemaakte klanten rol een welkomst e-mail te sturen dit doe je door middel van de actie knoppen rechts: Klik nadat je een Uitvoerder account hebt aangemaakt op: Stuur welkomst e-mail.
Wij raden aan om een profielfoto toe te voegen aan het uitvoerder account. Dit geeft diverse voordelen. Klik hier voor uitleg hoe je dit moet doen.
Heeft de uitvoerder geen e-mail? Klik hier voor de instructie hoe je alsnog een account voor hem/haar kunt aanmaken.
3 – Zo, de Uitvoerder is toegevoegd… Wat nu?
Een logische vervolgstap is om de uitvoerder in te plannen op het werkprogramma/schoonmaak rooster. Voor een nieuw rooster, klik hier. Voor een bestaand rooster, klik hier. Heeft u nog geen rooster aangemaakt? Klik hier voor uitleg hoe u dit kunt doen. Wilt u weten welke verschillende gebruikersrollen er precies zijn? Klik hier.
Gebruikersrol: Beheer
Een beheerder heeft alle rechten binnen uw bedrijf
Praktijkvoorbeelden van beheerders zijn:
Een persoon werkzaam in uw bedrijf die administratieve werkzaamheden verricht
Een persoon werkzaam in uw bedrijf die zich voornamelijk bezighoudt houd met klantcontact
Een adviserende partij, of consultant die u helpt met bedrijfsvoering
Een beheerder heeft alle rechten binnen het schoonmaakbedrijf.
Praktijkvoorbeelden van beheerders zijn:
Een persoon werkzaam in het schoonmaakbedrijf die administratieve werkzaamheden verricht
Een persoon werkzaam in het schoonmaakbedrijf die zich voornamelijk bezighoudt met klantcontact
Een adviserende partij, of consultant die helpt met bedrijfsvoering
Bekijk onderstaande video of stappenplan voor meer informatie over de gebruikersrol: Beheer.
1 – Beheer toevoegen
Als eerst klik op “Gebruikers”, in het navigatie menu. Klik daarna op + GEBRUIKER TOEVOEGEN, (Zie stap 1 & 2). Nadat je dit hebt gedaan selecteer je de optie “Welke rol heeft deze gebruiker?” en kies je voor Beheer(Zie stap 3), vul daarna de gegevens in van de Beheer gebruiker en klik dan op + Gebruiker toevoegen.
2 – Beheer toegevoegd
Als je een beheerder hebt toegevoegd kom je op een bewerk scherm, hier kan je diverse aanpassingen maken aan het account. Wij raden aan om elke nieuwe aangemaakte beheer account een welkomst e-mail te sturen dit doe je door middel van de actie knoppen rechts: Klik nadat je een Klant rol hebt aangemaakt op: Stuur welkomst e-mail.
3 – Zo, de Beheer account is toegevoegd… Wat nu?
Als u een beheer account hebt toegevoegd, kunt u diverse aanpassingen doen voor het Beheerders account, zo kunt u kiezen welke functies een beheerder toegang tot heeft en welke niet (Zie stap 1). Ook kunt u een beheerder koppelen aan een uitvoerder (Zie stap 2), ook kun je de beheerder koppelen aan klanten. (Zie stap 3)
Gebruikersrol: Gebouwgebruikers
Gebouw gebruikers zijn iedereen die via een digitale sleutel (Toegangscode) inlogt op het portal. Zij worden ook wel de eindgebruikers genoemd.
Praktijkvoorbeelden van gebouw gebruikers:
Bewoners van complexen
Kantoormedewerkers
Horecapersoneel
Reizigers
Bezoekers van object
Gebruikersrol: Gebouwgebruikers/inloggen zonder account
We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze site zo soepel mogelijk draait. Als je doorgaat met het gebruiken van deze site, gaan we er vanuit dat je ermee instemt.AkkoordPrivacybeleid
0 reacties