In dit artikel
- Gebruikers toevoegen
- Rollen toevoegen in TranspaClean (Klant, Contactpersoon, Uitvoerder, Beheerder)
- Informatie over gebouwgebruikers
Welkom bij TranspaClean! In dit artikel leggen we uit hoe je Gebruikers, en Rollen moet toevoegen.
Stap 1 Gebruikers toevoegen
Voeg een klant toe door op het tabje “Klant” te klikken, klik vervolgens op het knopje “+ KLANT TOEVOEGEN”, voer hier vervolgens de gegevens in van uw klant, wanneer u dit heeft gedaan klikt u op + TOEVOEGEN
Hoe voeg ik gebruikers toe?
Inleiding
Hier vind je extra informatie over het toevoegen van een klant, door middel van een stappenplan.
1 – Gebruiker toevoegen
Voeg een gebruiker toe door op het tabje “Gebruikers” in het navigatie menu te klikken (Zie stap 1). Vervolgens klik je bovenin op +GEBRUIKER TOEVOEGEN om een gebruiker toe te voegen. (Zie stap 2)
2 – Gebruiker aanmaken
Hier kun je een gebruiker aanmaken en een rol kiezen voor de gebruiker je kunt kiezen uit; Klant, Contactpersoon, Uitvoerder & Beheer. Als je een uitvoerder account wilt aanmaken raden wij aan om te kijken bij Stap 2 – Uitvoerders Account Aanmaken,
3 – Gebruiker toegevoegd
Als je de gebruiker hebt toegevoegd, krijg je een pop-up met “Bewerken” & “Terug naar overzicht“. Als je op Verder met bewerken klikt kan je de gebruiker gegevens aanpassen, zoals het wachtwoord email. en nog vele andere opties. Wil je de gebruiker gegevens nog aanpassen maar ben je terug naar het overzicht gegaan? Klik dan op het potloodje onder het kopje bewerken.
Stap 2 Klant, Contactpersoon, Uitvoerder, Beheer en of Gebouwgebruikers toevoegen.
Bekijk onderstaande stappenplannen om erachter te komen hoe je elk individuele rol toevoegt in TranspaClean!
Klik hier om de stappen te openen
Gebruikersrol aanmaken: Klant
Inleiding
Een persoon met de rol klant heeft toegang tot alle locaties van de gekoppelde klant. Een klant account wordt door een schoonmaakbedrijf aangemaakt voor een persoon die werkzaam is voor de klant, of handelt in het belang van de klant.
Praktijkvoorbeelden van klanten zijn:
- Medewerker van een organisatie die het schoonmaakbedrijf heeft aangemerkt als klant
- Wijkbeheerders
- Lid van de supportafdeling van een wooncorporatie
- Een VvE die direct uw opdrachtgever is
Bekijk onderstaande video of stappenplan voor meer informatie over de gebruikersrol: Klant.
1 – Klant toevoegen
Als eerst klik op “Gebruikers”, in het navigatie menu. Klik daarna op + GEBRUIKER TOEVOEGEN, (Zie stap 1 & 2). Nadat je dit hebt gedaan selecteer je de optie “Welke rol heeft deze gebruiker?” en kies je voor Klant (Zie stap 3), vul daarna de gegevens in van de klant en klik dan op + Gebruiker toevoegen.
2 – Klant toegevoegd
Als u de klant heeft toegevoegd komt u op een bewerk scherm, hier kunt u diverse aanpassingen maken aan het account. Wij raden aan om elke nieuwe aangemaakte klanten rol een welkomst e-mail te sturen dit doe je door middel van de actie knoppen rechts: Klik nadat je een Klant rol hebt aangemaakt op: Stuur welkomst e-mail.
3 – Zo, de klant is toegevoegd… Wat nu?
Gebruikersrol aanmaken: Contactpersoon
- Inleiding
- 1 – Contactpersoon toevoegen
2 – Contactpersoon toegevoegd
3 – Contactpersoon toegevoegd… Wat nu?
Inleiding
Een contactpersoon is een individu die inzicht heeft in enkele locaties. Het schoonmaakbedrijf kan een contactpersoon inzicht geven in locaties van verschillende klanten.
Praktijkvoorbeelden van contactpersonen zijn:
- Een persoon die niet werkzaam is voor een organisatie
- Een bewoner die verantwoordelijkheid neemt voor verschillende locaties binnen uw bestand
- Een VvE beheerder die enkele locaties voor uw klanten verzorgd
Let op, haal de functie van een contactpersoon en klant niet door elkaar. Klik hier voor uitleg wat het verschil is tussen de twee gebruikersrollen.
Voordat u een contactpersoon account aanmaakt dient u andere ‘Basis invoer‘ onderdelen aan te maken: Klant, Locatie en Rooster om deze aan het contactpersoon account te koppelen. Heeft u dit al gedaan? Dan kunt u uiteraard verder met het aanmaken van een contactpersoon account. In onderstaande video wordt uitgelegd hoe u dit kunt doen.
Bekijk onderstaande video of stappenplan voor meer informatie over de gebruikersrol: Contactpersoon.
1 – Contactpersoon toevoegen
Als eerst klik op “Gebruikers”, in het navigatie menu. Klik daarna op + GEBRUIKER TOEVOEGEN, (Zie stap 1 & 2). Nadat je dit hebt gedaan selecteer je de optie “Welke rol heeft deze gebruiker?” en kies je voor Contactpersoon (Zie stap 3), vul daarna de gegevens in van de klant en klik dan op + Gebruiker toevoegen.
2 – Contactpersoon toegevoegd
Als u de contactpersoon heeft toegevoegd komt u op een bewerk scherm, hier kunt u diverse aanpassingen maken aan het account. Wij raden aan om elke nieuwe aangemaakte rol een welkomst e-mail te sturen dit doe je door middel van de actie knoppen rechts: Klik nadat je een Contactpersoon rol hebt aangemaakt op: Stuur welkomst e-mail.
3 – Zo, de contactpersoon is toegevoegd… Wat nu?
Als u de contactpersoon heeft toegevoegd, heeft u de mogelijkheid om het contactpersoon te koppelen aan een locatie, of een vaardigheid toe te voegen. (Zie stap 1 & 2), Wilt u hier meer over weten? Bekijk dan deze video
Gebruikersrol aanmaken: Uitvoerder
Inleiding
Een uitvoerder heeft de mogelijkheid om binnen het schoonmaakbedrijf taken te voltooien.
Praktijkvoorbeelden van uitvoerders zijn:
- Een persoon werkzaam in het schoonmaakbedrijf die uitvoerend werk verricht
- Een persoon met leidinggevende functie, die voornamelijk bezig is op de werkvloer
- Een persoon die uitvoerend werk verricht, incidenteel werk kan inschieten en via tickets kan communiceren met klanten
- Een ingehuurd speciaal reinigingsbedrijf die als onderaannemer inzet op specialistisch werk zoals glasbewassing, hogedruk reiniging enz.
Bekijk onderstaande video of stappenplan voor meer informatie over de gebruikersrol: Uitvoerder.
1 – Uitvoerder toevoegen
Als eerst klikt u op “Gebruikers”, in het navigatie menu. Klik daarna op + GEBRUIKER TOEVOEGEN, (Zie stap 1 & 2). Nadat je dit hebt gedaan selecteer je de optie “Welke rol heeft deze gebruiker?” en kies je voor Uitvoerder, vul daarna de gegevens in van de Uitvoerder en klik dan op + Gebruiker toevoegen.
2 – Uitvoerder toegevoegd
Als u de klant heeft toegevoegd komt u op een bewerk scherm, hier kunt u diverse aanpassingen maken aan het account. Wij raden aan om elke nieuwe aangemaakte klanten rol een welkomst e-mail te sturen dit doe je door middel van de actie knoppen rechts: Klik nadat je een Uitvoerder account hebt aangemaakt op: Stuur welkomst e-mail.
Wij raden aan om een profielfoto toe te voegen aan het uitvoerder account. Dit geeft diverse voordelen. Klik hier voor uitleg hoe u dit kunt doen.
Heeft de uitvoerder geen e-mail? Klik hier voor de instructie hoe je alsnog een account voor hem/haar kunt aanmaken.
3 – Zo, de Uitvoerder is toegevoegd… Wat nu?
Een logische vervolgstap is om de uitvoerder in te plannen op het werkprogramma/schoonmaak rooster. Voor een nieuw rooster, klik hier. Voor een bestaand rooster, klik hier. Heeft u nog geen rooster aangemaakt? Klik hier voor uitleg hoe u dit kunt doen. Wilt u weten welke verschillende gebruikersrollen er precies zijn? Klik hier.
Gebruikersrol aanmaken: Beheer
Inleiding
Een beheerder heeft alle rechten binnen het schoonmaakbedrijf.
Praktijkvoorbeelden van beheerders zijn:
- Een persoon werkzaam in het schoonmaakbedrijf die administratieve werkzaamheden verricht
- Een persoon werkzaam in het schoonmaakbedrijf die zich voornamelijk bezighoudt met klantcontact
- Een adviserende partij, of consultant die helpt met bedrijfsvoering
Bekijk onderstaande video of stappenplan voor meer informatie over de gebruikersrol: Beheer.
1 – Beheer toevoegen
Als eerst klik op “Gebruikers”, in het navigatie menu. Klik daarna op + GEBRUIKER TOEVOEGEN, (Zie stap 1 & 2). Nadat je dit hebt gedaan selecteer je de optie “Welke rol heeft deze gebruiker?” en kies je voor Beheer(Zie stap 3), vul daarna de gegevens in van de Beheer gebruiker en klik dan op + Gebruiker toevoegen.
2 – Beheer toegevoegd
Als u een beheerder heeft toegevoegd komt u op een bewerk scherm, hier kunt u diverse aanpassingen maken aan het account. Wij raden aan om elke nieuwe aangemaakte beheer account een welkomst e-mail te sturen dit doe je door middel van de actie knoppen rechts: Klik nadat je een Klant rol hebt aangemaakt op: Stuur welkomst e-mail.
3 – Zo, de Beheer account is toegevoegd… Wat nu?
Als u een beheer account hebt toegevoegd, kunt u diverse aanpassingen doen voor het Beheerders account, zo kunt u kiezen welke functies een beheerder toegang tot heeft en welke niet (Zie stap 1). Ook kunt u een beheerder koppelen aan een uitvoerder (Zie stap 2), ook kun je de beheerder koppelen aan klanten. (Zie stap 3)
Gebruikersrol: Gebouwgebruikers/inloggen zonder account
Inleiding
Gebouw gebruikers zijn iedereen die via een digitale sleutel (Toegangscode) inlogt op het portal. Zij worden ook wel de eindgebruikers genoemd.
Praktijkvoorbeelden van gebouw gebruikers:
- Bewoners van complexen
- Kantoormedewerkers
- Horecapersoneel
- Reizigers
- Bezoekers van object
1 – Eindgebruikers informeren
Het TranspaClean platform geeft u verschillende mogelijkheden om eindgebruikers te informeren. Zo kunt u QR Codes genereren of een informatieve e-mail per locatie sturen.
Meer weten? Klik hier
2 – Eindgebruikers instrueren
0 reacties