Demo – Gebruikers, Uitvoerders en Rollen: Toevoegen en Uitleg

In dit artikel

  • Gebruikers toevoegen
  • Rollen toevoegen in TranspaClean (Klant, Contactpersoon, Uitvoerder, Beheerder)
  • Informatie over gebouwgebruikers

Welkom bij TranspaClean! In dit artikel leggen we uit hoe je Gebruikers, en Rollen moet toevoegen.

 

Stap 1 Gebruikers toevoegen

Voeg een klant toe door op het tabje “Klant” te klikken, klik vervolgens op het knopje “+ KLANT TOEVOEGEN”, voer hier vervolgens de gegevens in van uw klant, wanneer u dit heeft gedaan klikt u op + TOEVOEGEN

Gebruiker klant toevoegen

Hoe voeg ik gebruikers toe?

Inleiding

Hier vind je extra informatie over het toevoegen van een klant, door middel van een stappenplan.

1 – Gebruiker toevoegen

Voeg een gebruiker toe door op het tabje “Gebruikers” in het navigatie menu te klikken (Zie stap 1). Vervolgens klik je bovenin op +GEBRUIKER TOEVOEGEN om een gebruiker toe te voegen. (Zie stap 2)

Gebruiker toevoegen stap 1

2 – Gebruiker aanmaken

Hier kun je een gebruiker aanmaken en een rol kiezen voor de gebruiker je kunt kiezen uit; Klant, Contactpersoon, Uitvoerder & Beheer. Als je een uitvoerder account wilt aanmaken raden wij aan om te kijken bij Stap 2 – Uitvoerders Account Aanmaken, 

Gebruiker toevoegen stap 2

3 – Gebruiker toegevoegd

Als je de gebruiker hebt toegevoegd, krijg je een pop-up met “Bewerken” & “Terug naar overzicht“. Als je op Verder met bewerken klikt kan je de gebruiker gegevens aanpassen, zoals het wachtwoord email. en nog vele andere opties. Wil je de gebruiker gegevens nog aanpassen maar ben je terug naar het overzicht gegaan? Klik dan op het potloodje onder het kopje bewerken. Gebruiker toegevoegd stap 3

 

 


 

Stap 2 Klant, Contactpersoon, Uitvoerder, Beheer en of Gebouwgebruikers toevoegen.

Bekijk onderstaande stappenplannen om erachter te komen hoe je elk individuele rol toevoegt in TranspaClean!

Klik hier om de stappen te openen

Gebruikersrol aanmaken: Klant

Inleiding

Een persoon met de rol klant heeft toegang tot alle locaties van de gekoppelde klant. Een klant account wordt door een schoonmaakbedrijf aangemaakt voor een persoon die werkzaam is voor de klant, of handelt in het belang van de klant.

Praktijkvoorbeelden van klanten zijn:

  • Medewerker van een organisatie die het schoonmaakbedrijf heeft aangemerkt als klant
  • Wijkbeheerders
  • Lid van de supportafdeling van een wooncorporatie
  • Een VvE die direct uw opdrachtgever is

Bekijk onderstaande video of stappenplan voor meer informatie over de gebruikersrol: Klant.

1 – Klant toevoegen

Als eerst klik op “Gebruikers”, in het navigatie menu. Klik daarna op + GEBRUIKER TOEVOEGEN, (Zie stap 1 & 2). Nadat je dit hebt gedaan selecteer je de optie “Welke rol heeft deze gebruiker?” en kies je voor Klant (Zie stap 3), vul daarna de gegevens in van de klant en klik dan op + Gebruiker toevoegen.

Gebruiker klant toevoegen

2 – Klant toegevoegd

Als u de klant heeft toegevoegd komt u op een bewerk scherm, hier kunt u diverse aanpassingen maken aan het account. Wij raden aan om elke nieuwe aangemaakte klanten rol een welkomst e-mail te sturen dit doe je door middel van de actie knoppen rechts: Klik nadat je een Klant rol hebt aangemaakt op: Stuur welkomst e-mail.

3 – Zo, de klant is toegevoegd… Wat nu?

Hoe regel ik de account instellingen voor mijn klant?

Gebruikersrol aanmaken: Contactpersoon

Inleiding

Een contactpersoon is een individu die inzicht heeft in enkele locaties. Het schoonmaakbedrijf kan een contactpersoon inzicht geven in locaties van verschillende klanten.

Praktijkvoorbeelden van contactpersonen zijn:

  • Een persoon die niet werkzaam is voor een organisatie
  • Een bewoner die verantwoordelijkheid neemt voor verschillende locaties binnen uw bestand
  • Een VvE beheerder die enkele locaties voor uw klanten verzorgd

Let op, haal de functie van een contactpersoon en klant niet door elkaar. Klik hier voor uitleg wat het verschil is tussen de twee gebruikersrollen.

Voordat u een contactpersoon account aanmaakt dient u andere Basis invoer‘ onderdelen aan te maken: Klant, Locatie en Rooster om deze aan het contactpersoon account te koppelen. Heeft u dit al gedaan? Dan kunt u uiteraard verder met het aanmaken van een contactpersoon account. In onderstaande video wordt uitgelegd hoe u dit kunt doen.

Bekijk onderstaande video of stappenplan voor meer informatie over de gebruikersrol: Contactpersoon.

1 – Contactpersoon toevoegen

Als eerst klik op “Gebruikers”, in het navigatie menu. Klik daarna op + GEBRUIKER TOEVOEGEN, (Zie stap 1 & 2). Nadat je dit hebt gedaan selecteer je de optie “Welke rol heeft deze gebruiker?” en kies je voor Contactpersoon (Zie stap 3), vul daarna de gegevens in van de klant en klik dan op + Gebruiker toevoegen.

Contactpersoon toevoegen

2 – Contactpersoon toegevoegd

Als u de contactpersoon heeft toegevoegd komt u op een bewerk scherm, hier kunt u diverse aanpassingen maken aan het account. Wij raden aan om elke nieuwe aangemaakte rol een welkomst e-mail te sturen dit doe je door middel van de actie knoppen rechts: Klik nadat je een Contactpersoon rol hebt aangemaakt op: Stuur welkomst e-mail.

3 – Zo, de contactpersoon is toegevoegd… Wat nu?

Als u de contactpersoon heeft toegevoegd, heeft u de mogelijkheid om het contactpersoon te koppelen aan een locatie, of een vaardigheid toe te voegen. (Zie stap 1 & 2), Wilt u hier meer over weten? Bekijk dan deze video

Rol toegevoegd meerdere opties

Gebruikersrol aanmaken: Uitvoerder

Inleiding

Een uitvoerder heeft de mogelijkheid om binnen het schoonmaakbedrijf taken te voltooien.

Praktijkvoorbeelden van uitvoerders zijn:

  • Een persoon werkzaam in het schoonmaakbedrijf die uitvoerend werk verricht
  • Een persoon met leidinggevende functie, die voornamelijk bezig is op de werkvloer
  • Een persoon die uitvoerend werk verricht, incidenteel werk kan inschieten en via tickets kan communiceren met klanten
  • Een ingehuurd speciaal reinigingsbedrijf die als onderaannemer inzet op specialistisch werk zoals glasbewassing, hogedruk reiniging enz.

 

Bekijk onderstaande video of stappenplan voor meer informatie over de gebruikersrol: Uitvoerder.

 

1 – Uitvoerder toevoegen

Als eerst klikt u op “Gebruikers”, in het navigatie menu. Klik daarna op + GEBRUIKER TOEVOEGEN, (Zie stap 1 & 2). Nadat je dit hebt gedaan selecteer je de optie “Welke rol heeft deze gebruiker?” en kies je voor Uitvoerder, vul daarna de gegevens in van de Uitvoerder en klik dan op + Gebruiker toevoegen.

Uitvoerder toevoegen stap 1

 

2 – Uitvoerder toegevoegd

Als u de klant heeft toegevoegd komt u op een bewerk scherm, hier kunt u diverse aanpassingen maken aan het account. Wij raden aan om elke nieuwe aangemaakte klanten rol een welkomst e-mail te sturen dit doe je door middel van de actie knoppen rechts: Klik nadat je een Uitvoerder account hebt aangemaakt op: Stuur welkomst e-mail.

Wij raden aan om een profielfoto toe te voegen aan het uitvoerder account. Dit geeft diverse voordelen. Klik hier voor uitleg hoe u dit kunt doen.

Heeft de uitvoerder geen e-mail? Klik hier voor de instructie hoe je alsnog een account voor hem/haar kunt aanmaken.

 

3 – Zo, de Uitvoerder is toegevoegd… Wat nu?

Een logische vervolgstap is om de uitvoerder in te plannen op het werkprogramma/schoonmaak rooster. Voor een nieuw rooster, klik hier. Voor een bestaand rooster, klik hier. Heeft u nog geen rooster aangemaakt? Klik hier voor uitleg hoe u dit kunt doen. Wilt u weten welke verschillende gebruikersrollen er precies zijn? Klik hier.

Gebruikersrol aanmaken: Beheer

Inleiding

Een beheerder heeft alle rechten binnen het schoonmaakbedrijf.

Praktijkvoorbeelden van beheerders zijn:

  • Een persoon werkzaam in het schoonmaakbedrijf die administratieve werkzaamheden verricht
  • Een persoon werkzaam in het schoonmaakbedrijf die zich voornamelijk bezighoudt met klantcontact
  • Een adviserende partij, of consultant die helpt met bedrijfsvoering

Bekijk onderstaande video of stappenplan voor meer informatie over de gebruikersrol: Beheer.

1 – Beheer toevoegen

Als eerst klik op “Gebruikers”, in het navigatie menu. Klik daarna op + GEBRUIKER TOEVOEGEN, (Zie stap 1 & 2). Nadat je dit hebt gedaan selecteer je de optie “Welke rol heeft deze gebruiker?” en kies je voor Beheer(Zie stap 3), vul daarna de gegevens in van de Beheer gebruiker en klik dan op + Gebruiker toevoegen.

Toevoegen beheer gebruiker

2 – Beheer toegevoegd

Als u een beheerder heeft toegevoegd komt u op een bewerk scherm, hier kunt u diverse aanpassingen maken aan het account. Wij raden aan om elke nieuwe aangemaakte beheer account een welkomst e-mail te sturen dit doe je door middel van de actie knoppen rechts: Klik nadat je een Klant rol hebt aangemaakt op: Stuur welkomst e-mail.

3 – Zo, de Beheer account is toegevoegd… Wat nu?

Als u een beheer account hebt toegevoegd, kunt u diverse aanpassingen doen voor het Beheerders account, zo kunt u kiezen welke functies een beheerder toegang tot heeft en welke niet (Zie stap 1). Ook kunt u een beheerder koppelen aan een uitvoerder (Zie stap 2), ook kun je de beheerder koppelen aan klanten. (Zie stap 3)

Beheer Bewerken functies

Gebruikersrol: Gebouwgebruikers/inloggen zonder account

Inleiding

Gebouw gebruikers zijn iedereen die via een digitale sleutel (Toegangscode) inlogt op het portal. Zij worden ook wel de eindgebruikers genoemd.

Praktijkvoorbeelden van gebouw gebruikers:

  • Bewoners van complexen
  • Kantoormedewerkers
  • Horecapersoneel
  • Reizigers
  • Bezoekers van object

Gebouwgebruikers informeren met een digitale sleutel?

1 – Eindgebruikers informeren

Het TranspaClean platform geeft u verschillende mogelijkheden om eindgebruikers te informeren. Zo kunt u QR Codes genereren of een informatieve e-mail per locatie sturen.

Meer weten? Klik hier

2 – Eindgebruikers instrueren

Wat kan ik met een toegangscode of QR code?

 

 

 

 

 

Dit vind je misschien ook leuk …

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Translate »