Hoe kan ik (bijzondere) taak uitvoeringen doorsturen?

Uw uitvoerder heeft tijdens werk een bijzonderheid vastgelegd of een taakverhindering en daarbij een foto of opmerking geplaatst. U wilt het betreffende taakrapport doorsturen aan uw opdrachtgever of de huismeester/conciërge/wijkbeheerder zodat zij gepaste actie kunnen ondernemen. Tip: uw opdrachtgever (klant gebruikers) kunnen ook automatisch e-mail ontvangen van een bijzonderheid/verhindering. Klik hier en ga naar stap 2 voor uitleg hoe u dit kunt instellen.

 

Taak doorsturen

Zie hieronder hoe u een taak kunt doorsturen via 3 stappen:

Taak aftekening overzicht > Doorsturen > Controleren/bekijken

 

Stap 1: Ga naar de taak aftekening

Ga in het menu links van uw scherm naar ‘Archief‘ en ‘Aftekeningen‘, of klik hier. U komt in het scherm ‘Taak aftekeningen’. U stelt hier onder ‘Eigenschappen’ de juiste rapport keuzes in, zoals ‘Verhinderd’ op + en ‘Afbeelding’ op +.

In het schermdeel ‘Uitvoeringen’ ziet u alle bijzondere taakaftekeningen verschijnen (Wanneer er niks verschijnt kan het zijn dat u de verkeerde periode hebt geselecteerd). Via ‘Kolommen’ kunt u de details van dit overzicht bepalen.

 

Stap 2: Stuur de taak door

Selecteer de betreffende taak door in het eerste kolom het vakje aan te vinken. De taak wordt nu lichtgeel gekleurd.

klik vervolgens op ‘Actie op selectie‘; kies de actie ‘Doorsturen via e-mail‘; vink de vakjes aan van de personen naar wie u de taak wilt doorsturen; Klik op ‘Verder‘; U kunt via ‘Veld toevoegen’ eventueel nog een extra email invoeren; Voeg eventueel een begeleidende tekst toe; Klik op ‘Versturen‘.

 

Stap 3: Bekijk het overzicht van doorgestuurde aftekeningen

U kunt controleren naar wie u de email hebt verzonden. Ga in het menu links van uw scherm naar ‘Archief‘, ‘Email‘ (of klik hier) en zet de status op ‘Doorgestuurde aftekeningen‘.

Klik in de kolom ‘Ontvangers‘ op het vakje om te zien naar wie u de melding heeft verstuurd.

Klik in de kolom ‘Bekijken‘ op de blauwe knop om de email met de doorgestuurde taak te bekijken.

NB: U kunt een taak zo vaak doorsturen als u wilt.

Tip: Bij zeer kritische taken (bijv. een situatie die de voortgang van uw schoonmaak werk ernstig belemmerd, adviseren wij daarnaast persoonlijk contact op te nemen met uw klant.

Dit vind je misschien ook leuk …

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Translate »