Waarom moet mijn locatie voorziening aanstaan?

Een uitvoerende medewerker heeft de TranspaClean app op zijn privé telefoon en vindt het vervelend dat locatievoorziening voortdurend aanstaat. Zijn werkgever kan daardoor steeds zien waar hij is denkt hij. Ik weet niet of dat klopt? – Geen zorgen, dit klopt niet. Zie ook ons algemene privacybeleid.

 

Uw privacy is gewaarborgd.

De zorgen van deze medewerker zijn begrijpelijk, maar wij geven erg om privacy en hebben dit dan ook goed uitgedacht. Momenten dat locatie voorziening wordt gebruikt binnen TranspaClean:

 

Moment 1: Geopende app/website

De locatie staat aan tijdens gebruik van de app of website, en pas nadat de gebruiker akkoord heeft gegeven.

 

Moment 2: Knop uitgevoerd

De locatie wordt geverifieerd wanneer de uitvoerder op de knop ‘uitvoeren‘ klikt (Knop met het vinkje).

 

Moment 3: Locaties/ complexen in de buurt

De locatie wordt gebruikt voor wanneer de uitvoerder wilt zien welke locaties/ complexen bij hem in de buurt zijn.

Een belangrijk punt is dat de locatie coördinaten die we (in bovenstaande gevallen) opvragen nooit wordt opgeslagen.

 

Voorbeeld:
De uitvoerder klikt op de knop uitvoeren, wij vragen de locatie op. Op de telefoon van de uitvoerder wordt een check gedaan of de telefoon in de buurt van de locatie is. De uitkomst van de berekening (ja of nee) wordt teruggestuurd naar ons systeem, en slaan wij op (Zie afbeelding hieronder: Taakrapport). Het is dus onmogelijk voor wie dan ook om te achterhalen wat de fysieke locatie geweest is van de medewerker. Dit is ook iets wat wij nooit zullen aanpassen.

Los van de TranspaClean app is het met een ingestelde locatie op een smartphone niet mogelijk voor welke partij ook om te zien waar de telefoongebruiker zich bevindt. Hier zijn weer andere apps voor die bewust door een gebruiker moeten worden geïnstalleerd en geactiveerd.

Werktelefoon

Voor uitvoerende medewerkers de TranspaClean app niet op hun privé telefoon wil hebben kun je overwegen TranspaClean smartphones aan te schaffen. De telefoon is volledig ingericht voor alléén gebruik TranspaClean app.

Klik hier voor meer informatie hierover, Nadat je op de link hebt geklikt scroll je naar beneden naar ‘Ondersteunende producten en diensten’.

 

Zo, locatie voorziening is uitgelegd… Wat nu?

Andere vragen over ons privacy beleid? Klik hier. Voor andere vragen kunt u ons altijd mailen of bellen:

  • Algemene e-mail: Info@transpaclean.nl
  • Tel. Algemeen: +31 85 004 10 60.

Locatie beveiliging aan/uit zetten? Klik hier

Dit vind je misschien ook leuk …

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Translate »